Wednesday, November 6, 2019

مثلث برمودا از تخیل تا واقعیت!

مثلث برمودا ، بخشی از اقیانوس اطلس شمالی خاموش آمریکای شمالی است که گفته می شود بیش از 50 کشتی و 20 هواپیما به طرز مرموز ناپدید شده اند. منطقه ای که مرزهای آن با هم مورد توافق قرار نگرفته است ، دارای یک شکل مثلثی مبهم است که توسط سواحل اقیانوس اطلس فلوریدا پان پنل (در ایالات متحده آمریکا) ، برمودا و آنتیل بزرگ مشخص شده است.
گزارش وقایع غیر قابل توضیح در منطقه مربوط به اواسط قرن نوزدهم است. برخی کشتی ها بدون هیچ دلیل مشخص کاملاً متروکه شدند. دیگران هیچ سیگنال پریشانی را منتقل می کردند و هرگز از آن دیده نمی شدند و دیگر از آنها شنیده نمی شدند. هواپیماها گزارش شده و سپس ناپدید شده اند و گفته می شود ماموریت های نجات هنگام پرواز در منطقه ناپدید شده اند. با این حال ، ضایعات پیدا نشده است ، و برخی از نظریه های پیش رو برای توضیح اسرار مکرر ، خیال انگیز بوده اند. اگرچه تئوری های دلایل فوق طبیعی برای این ناپدید شدن ها فراوان است ، اما عوامل ژئوفیزیکی و محیطی به احتمال زیاد مسئول هستند. یک فرضیه این است که خلبانان نتوانستند خط آگونیک را به حساب بیاورند - مکانی که نیازی به جبران تغییرات قطب نما مغناطیسی نیست - با نزدیک شدن به مثلث برمودا ، منجر به خطای ناوبری و فاجعه قابل توجهی شد. نظریه دیگر رایج این است که کشتی های مفقود شده توسط به اصطلاح "امواج سرکش" سقوط کرده اند ، که امواج عظیمی هستند که می توانند تا ارتفاع 100 پا (30.5 متر) به ارتفاعات برسند و از نظر تئوری به اندازه کافی قدرتمند هستند تا همه شواهد کشتی را نابود کنند. هواپیما مثلث برمودا در منطقه ای از اقیانوس اطلس قرار دارد که طوفان های مختلف از هم می توانند همگرایی شوند و باعث می شود امواج سرکش بیشتر اتفاق بیفتد.
طبق اعلام اداره ملی اقیانوسها و جوی ، "هیچ مدرکی مبنی بر ناپدید شدن های اسرارآمیز با فرکانس بیشتر در مثلث برمودا در مقایسه با سایر مناطق بزرگ و خوب اقیانوس دیگر وجود ندارد." مثلث بدون واقعه
منبع: britannica.com

No comments:

Post a Comment